November 29, 2016

Kiz Sports & Gym, Cheras

Assalammualaikum. Hai korang. Jumpa lagi kita. Heee.

Cuti sekolah dah bermula. Pasti ramai mak ayah mula nak mengatur perancangan untuk bawa anak bercuti. Buat warga Cheras, Yt nak share satu tempat permainan indoor yang sangat sesuai untuk bawa anak-anak. Yelah, sekarang kan cuaca kerap hujan terutamanya bila petang. 

Kiz Sports & Gym, Cheras
Kiz Sports & Gym ni baru dibuka lebih kurang 1 bulan di Tesco Extra Cheras. Yt yakin ramai anak-anak yang memang menanti indoor playground ni dibuka. Lokasinya memang sudah terang lagi bersuluh, sampai je atas terus nampak playground ni. Hahaha. Arissa lah salah seorang anak yang teruja itu. Setiap kali ke Tesco je tanya bila nak masuk. Huhu.

Indoor Playground di Cheras
Kiz Sports & Gym ni ada dua bahagian. Gambar atas adalah khusus untuk anak-anak 4 tahun ke atas dan gambar di bawah pula untuk anak-anak yang 4 tahun ke bawah. But still, anak-anak bebas untuk bermain di area mana yang diorang asalkan dengan pengawasan orang tua. Kita pun boleh je nak bawa anak kecik turun slides tu kalau berani. Huhu. Yt la tu tak berapa nak berani bawa Aflah. Debar rasa. Aflah dok gelak ngan kakak. Seronok. 

Indoor Playground. Indoor Padang Futsal.
Haaaa. Dekat sini ada 'padang futsal' juga. Yt dan pun teruja sebab indoor playground ni bagi Yt memang lain dari yang lain. Kawasannya pun luas jadi anak-anak bebas tak terlalu sesak. Pada awalnya, dua tiga orang budak je sibuk kejar sebiji bola dekat sini termasuk dak Aflah tu. Bila dah tengahari, ramai juga anak-anak lelaki main. 

Ruangan Sambutan Hari Lahir
Dekat sini juga ada sediakan tempat untuk sewaan sambutan hari lahir. Dua tempat tau seperti gambar di atas ni. Kawasan luas sangat bagi Yt. Sure selesa la kalau ada yang nak celebrate birthday anak-anak. Dorang ada pakej juga untuk birthday celebration ni. Nanti Yt kongsikan pamplet dia. Btw, Yt sendiri idok ler mampu. Hahahaha.

Ruang Rehat & Menunggu Ibu Bapa
Haaaa ini yang paling menarik. Turut disediakan ruang rehat dan menunggu untuk ibu bapa. Actually ada banyak lagi tempat duduk yang disediakan di tepi playground dan dinding. Ada peti keselamatan untuk kita sewa. Siap ada tandas, sinki dan ada kerusi urut. Berbanding dengan indoor playground yang biasa Yt pergi, ikut dan la mak ayah nak duduk kat mana kan. Huhu. Dan disini juga boleh bawa makanan. Nasi pun boleh katanya tapi, of course kita kena sama-sama jaga kebersihan tempat ni lah.

Yt suka Kiz Sports & Gym ni sebab selain menyediakan aktiviti berserta kawalan keselamatan anak-anak, dorang juga memberikan keselesaan kepada ibu bapa. Jadi, sama-sama la senang hati kan. Sebab bila pergi tempat macam ni, kena duduk paling kurang dua jam sebab bayar boleh tahan jugak. Tak gitu? Hehe. Yt kalau pergi tempat berbayar ni memang akan pergi seawal 10 atau 11 pagi dan akan stay hingga ke petang. Keluar hanya untuk bawa anak-anak lunch dan continue main lagi. Gittuuuu...

Harga? Haaaa. Ini Yt lupa. Pamplet dia mana tah. Takpe, nanti Yt update k. Cuma kos untuk Arissa 4 tahun dan Aflah 1 tahun 4 bulan = RM25 sahaja Sabtu lepas. Kitorang sampai sebelum jam 11 pagi, dan balik pukul 4. In between, kami lunch dan solat Zohor. 

Indoor Playground: Kiz Sports & Gym
Location: Tesco Extra Cheras, Taman Midah, Cheras, KL
Open: 10 am

Ok then, selamat bercuti anak-anak! Bestnya cuti sebulan. Haha. 


1 comment

  1. Mcm style sini punya indoor playground mak...biasa krg sini buat birthday anak kat tmpt2 cmni la

    ReplyDelete

terima kasih singgah dan baca celoteh D'Yatie.
jikalau sudi, tinggalkan komen/pandangan/pengalaman kalian bersama.

semoga Allah merahmati kita semua.
aamiin.

Blog design by Rainy Day