September 27, 2016

'pulang'nya seorang sahabat

Semalam. Kami kehilangan seorang sahabat dari zaman sekolah. Ia sungguh mengejutkan. Yatie sendiri rasa macam percaya tak percaya. In fact, tak nak percaya mangsa maut kemalangan jalan raya adalah sahabat sendiri.

Menggeletar satu badan dan hati resah sejak awal pagi. Masih lagi cuba menafikan selagi tak dapat pengesahan. Akhirnya, Sulia mengesahkan 'Nor dah tak ada wahai sahabat ku'. Allah ya Allah. Rasa macam nak lemah sangat. Kebetulan Yatie ada meeting. Tak mampu langsung nak fokus. Tak berdaya.

Sedih sangat bila scroll gambar² ni di FB. Sungguh rasa macam tak percaya perkara ni berlaku ke atas sahabat sendiri. Kemalangan di Sg Rayu, Feri Rambungan - dalam perjalanan sahabat untuk bertugas di SMK Lundu (cikgu) yang melibat Perodua Viva (kereta Nor) dan Proton Persona. Punca dan keadaan kemalangan masih tak diketahui.

Majlis Iza
Majlis Sulia
Majlis Sulia
Majlis Iza
Antara kenangan bersama dengan Nor. Jujurnya Yatie agak kurang rapat dengan Nor ni sebab Yatie berpindah ke sekolah lain masa Tingkatan 4. Tapi, kami masih berhubung melalui teknologi - FB. Dan Yatie tahu Sulia adalah yang paling terkesan dengan kepulangan Nor.

Nor ni memang seorang yang baik dan ceria orangnya. Dari kejauhan kita dah boleh nampak di tersengih-sengih. Hehe. Kelakar pun dia jugak. Alahai. Terngiang-ngiang intonasi dia dalam bercakap.

Al Fatihah buat sahabat kami Noriza Mohd.

Inna lillahi wa inna ilaihi ra’jiun.
Allahummaghfirlaha warhamha wa ‘afiha wa’fuanha.”

Semoga Allah mengampuninya, merahmatinya, memberikan keselamatan dan memaafkan kesalahannya. Amin Allahumma amin.

Selamat pulang Nor. InshaAllah kita akan berjumpa kembali di tempat yang kekal abadi. Allahhumma amin.

3 comments

  1. Amin.....semoga tenang d samping penciptamu Nor...kami pasti akn menyusul sesungguhnya mati itu pasti....Al-Fatihah utukmu sahabat

    ReplyDelete
  2. Im touched...sisipkan doa utk sahabatmu dlm setiap permohanmu kepada Nya sebagai tanda kasih sayanv persahabatan.inshaAllah ..sejahterah lah beliau di sisi Nya..aamiinnn..

    ReplyDelete
  3. bila kawan yang kita kenal pergi, mesti kita akan rasa tersentak kan?bagaimana pula dgn giliran kita nanti..sy fhm sgt sebab sy juga kehilangan shbt baik sy..memang menyendiri dan agak termenung juga la lepas tu huhu

    ReplyDelete

terima kasih singgah dan baca celoteh D'Yatie.
jikalau sudi, tinggalkan komen/pandangan/pengalaman kalian bersama.

semoga Allah merahmati kita semua.
aamiin.

Blog design by Rainy Day