September 6, 2016

Penyewa Rumah Pertama

Pertama? Aah pertama la. Sebab yang sebelum ni duduk adalah sepupu suami juga. Saudara mara kata orang. Hehe.

Alhamdulillah. Kadang² tu rasa tak percaya kami dapat penyewa dalam tempoh yang agak cepat. Mungkin sebab lokasi rumah yang ramai anggap jauh ke dalam. Entah. Bagi kitorang ok je. Tapi nanti orang cakap, 'ye la rumah ko. ko beli. mesti la ko x kata yang x best.' Contohhh. Hehe.

Ahad minggu lalu Yatie post kt Mudah. Esoknya dah ada orang yang bertanya. Dan ada yang nak tengok ahad minggu lepas. Jadi, semua yang bertanya kami minta tunggu sehingga ahad. Lebih dari 10 orang kot bertanya.

Ada seorang tu memang katanya nak sangat sebab memang tengah mencari. Tapi to be fair, kami tetap nak dia que juga. Kasihan dekat yang lain kan. First come first gitu. Adil dan saksama. Ewah.

Ahad lepas, orang tu datang dan berurusan dengan ayah. Dah selesai berurusan setuju sewa dengan bayaran 1 + 1 + Utilities. Sabtu ni InshaAllah nak jumpa dan sign agreement. Syukur dipermudahkan. Lega dah selesai. Dan harapan kami moga tak ada masalah pembayaran dan semoganya. InshaAllah.


2 comments

terima kasih singgah dan baca celoteh D'Yatie.
jikalau sudi, tinggalkan komen/pandangan/pengalaman kalian bersama.

semoga Allah merahmati kita semua.
aamiin.

Blog design by Rainy Day