July 3, 2014

7 Sebab Mengapa Badan Kita Memerlukan Suplemen

Bismillahirrahmanirrahim.

Assalammualaikum. Hai.

Sihat semuanya? Semoga semua yang membaca blog Yatie sihat walafiat dan dirahmati Allah. Pagi ni Yatie nak kongsikan sikit tentang Mengapa Kita Perlu Suplemen. Indirectly, kenapa wujudnya suplemen? Hehe.

Badan kita memerlukan dos vitamin yang lebih tinggi dari apa yang boleh kita perolehi dari makanan. Contohnya, vitamin C dan E yang diperoleh dari makanan sahaja tidak mencukup untuk memberi kesan pencegahan dan anti penuaan.

Tidak semestinya buah-buahan dan sayuran yang kita makan itu mengandungi bahan galian yang mencukupi kerana buah dan sayur yang ditanam atas tanah yang tak subur mengandungi bahan galian yang kutang. Racun perosak, racun serangga dan bahan pencemar juga mempengaruh kualiti buah dan sayuran tersebut.

Zat makanan mudah hilang semasa proses pengangkutan, penyimpanan dan penyediaan. Contohnya, vitamin C dan Enzim mudah dimusnahkan oleh habad semasa dimasak.

Ada diantara kita yang ambil pil penahan sakit, laksatif, ubat-ubatan, alkohol dan antibiotik. Semua ini boleh mengganggu penyerapan zat makanan. Selain itu, amalan diet yang tinggi kafein, lemak, kolestrol, gula dan garam juga dapat mengurangkan zat makanan dalam tubuh.

Pengambilan makanan seharian yang tidak seimbang serta tidak mengikut piramid makanan yang dicadangkan. (ehem! ni sapa buat angkat tangan! saya kagum. hehehe.)

Gaya hidup masa kini yang sibuk membuatkan kebanyakan kita memilih makanan segera atau makan di luar yang kebiasaannya tinggi MSG.

Bagi yang bekerja, makanan tengahari selalunya di luar dan malam jika masak, menu yang dihidangkan kebiasaannya seringkas yang mungkin maka pengambilan makanan seimbang tidak dititikberatkan.

Ok. Cukup tujuh semuanya. Apa pendapat teman-teman semua? Betul kan? 

Kenapa Shaklee? Kita tahu sekarang ada bannnyaaaakkk vitamin yang dijual. Ada yang baru ada yang lama. Shaklee ni dah lama. Tau tak yang Dr. Forest C Shaklee adalah orang pertama yang menemui Vitalized Minerals (1915) yang kini dipanggil Vitamin

Suplemen Shaklee merupakan suplemen SEMULAJADI. Ia bukan sintetik atau organik. Suplemen Shaklee wujud dalam bentuk BERSEDIA UNTUK DISERAP ATAU DIGUNA. Suplemen Shaklee TIADA PEWARNA, PERASA dan PENGAWET TIRUAN serta TIADA SILIKA GEL dan ini membantu penyerapan dengan lebih baik. InsyaAllah.

Jika ada yang berminat untuk mendapatkan suplemen Shaklee atau nak tahu lebih tentang suplemen Shaklee, feel free to contact Yatie. Yatie ok je. Tak makan orang. Hehe.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.

Penghantaran satu Malaysia; Semenanjung, Sabah & Sarawak.

Jika mahu mendapatkan penjimatan sehingga 20%, anda boleh mendaftar sebagai ahli dengan yuran pendaftaran hanya RM65 seumur hidup. Ada banyak lagi keistimewaan menanti anda!

XOXO,
Mak Arissa

No comments

Post a Comment

terima kasih singgah dan baca celoteh D'Yatie.
jikalau sudi, tinggalkan komen/pandangan/pengalaman kalian bersama.

semoga Allah merahmati kita semua.
aamiin.

Blog design by Rainy Day