Pages

Jun 7, 2014

Resepi: Cara Masak Pekasam Daging

Bismillahirrahmanirrahim. 

Assalammualaikum. Hai.

Hari ni Yatie cerita pasal pekasam daging lagi ye. Hihi. Yatie nak share cara / tutorial masak pekasam. Tutorial uolllsss. #kohade? Hihihi. Sebenarnya, mudah je tapi Jumaat lepas customer adik tak reti walaupun dah ada tulis resepi dekat pek pekasam. Ngeee. Mudah je sebenarnya. Here we go!! ;)

Bahan-bahan yang diperlukan ini je;


Bawang Merah
Cili Merah
Limau

Pekasam;


Ok. Ini pekasam asal. Boleh terus goreng.
Tapi, Yatie suka potong daging comel-comel.
Hehehe.


Haaa. Gini.
Potong kecik comel masuk mulut ngap terus.
Hihihi.

So, caranya begini. Maaf tak sempat nak ambil gambar bagai.

Goreng pekasam daging sehingga masak dan angkat.
(ikut selera kot nak garing. yatie garing ke tak garing, yatie tetap suka ;))

Tumis bawang merah dan cili sehingga layu. 
(guna minyak yang sama untuk menggoreng pekasam daging)

Bila dah layu, masukkan semula pekasam daging yang dah digoreng, perah limau dan gaul rata.

SIAP!


Stok Pekasam Daging dah sampai. Uollss boleh dapatkan Pekasam Daging dari Yatie sekarang.

COD: Bandar Sri Permaisuri, Maluri, Cheras, Ampang serta kawasan sekitar.
POS: 1 Malaysia

Hubungi Yatie;
Whatsapp: 019-4603069
WeChat: DYatie7786

13 comments

CikNaa said...

pergh..nengok bawang je dah tak menahan..

mama ila said...

wahhh..cam sedap jer..xpernah lagi makan pekasam daging cenggini..terliur pulak nengok nye hahh

puan.mila said...

mcm terliur plak tgk pekasam dging ni..fevret asben mila ikan pekasam n selalunya wat sndiri je..boleh cuba wat gini..hehe..brp sepeket yatie jual?

MG schmidt said...

dtg lg tgk cmne nak masak pekasam dging ni ..hehe :)

Allene typicalmommy said...

terliur... nak try la beli.. tp lagi best try mkn ko masak dlu la.. hahah

SweetLikeWhat said...

terbaikkkk oiiii...sedap sangat!

yoorin melacolea said...

yatie.. nak..!! ada hantar ke pandan indah x????

Chekgu Azrine said...

Sis.akk nak tp sis blm bg no acc kot.nk bank in duit.hahaahha

mrs kayrul said...

baru tau caranya...itu hari aku main goreng jer tercekik bila termakan daging besar..huhuhu

safurara said...

hurmmmmm lapaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

nadiah hanum said...

Berselera nampaknya ni!

pizopaka said...

Yang beras2 dia tu kene buang x?daging dia kene basuh ke x?

DYatie ABakar said...

Beras tak perlu buang. itu yang UMPPHH! dan daging jugak tak perlu basuh. :)

Blog design by Rainy Day