Saturday, June 7, 2014

Resepi: Cara Masak Pekasam Daging

Bismillahirrahmanirrahim. 

Assalammualaikum. Hai.

Hari ni Yatie cerita pasal pekasam daging lagi ye. Hihi. Yatie nak share cara / tutorial masak pekasam. Tutorial uolllsss. #kohade? Hihihi. Sebenarnya, mudah je tapi Jumaat lepas customer adik tak reti walaupun dah ada tulis resepi dekat pek pekasam. Ngeee. Mudah je sebenarnya. Here we go!! ;)

Bahan-bahan yang diperlukan ini je;


Bawang Merah
Cili Merah
Limau

Pekasam;


Ok. Ini pekasam asal. Boleh terus goreng.
Tapi, Yatie suka potong daging comel-comel.
Hehehe.


Haaa. Gini.
Potong kecik comel masuk mulut ngap terus.
Hihihi.

So, caranya begini. Maaf tak sempat nak ambil gambar bagai.

Goreng pekasam daging sehingga masak dan angkat.
(ikut selera kot nak garing. yatie garing ke tak garing, yatie tetap suka ;))

Tumis bawang merah dan cili sehingga layu. 
(guna minyak yang sama untuk menggoreng pekasam daging)

Bila dah layu, masukkan semula pekasam daging yang dah digoreng, perah limau dan gaul rata.

SIAP!


Stok Pekasam Daging dah sampai. Uollss boleh dapatkan Pekasam Daging dari Yatie sekarang.

COD: Bandar Sri Permaisuri, Maluri, Cheras, Ampang serta kawasan sekitar.
POS: 1 Malaysia

Hubungi Yatie;
Whatsapp: 019-4603069
WeChat: DYatie7786
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
Salam Sayang,
DYatie ABakar

Jemput singgah ke blog niaga Yatie
DYatieShop - Projek Niaga Ent.

13 comments:

  1. pergh..nengok bawang je dah tak menahan..

    ReplyDelete
  2. wahhh..cam sedap jer..xpernah lagi makan pekasam daging cenggini..terliur pulak nengok nye hahh

    ReplyDelete
  3. mcm terliur plak tgk pekasam dging ni..fevret asben mila ikan pekasam n selalunya wat sndiri je..boleh cuba wat gini..hehe..brp sepeket yatie jual?

    ReplyDelete
  4. dtg lg tgk cmne nak masak pekasam dging ni ..hehe :)

    ReplyDelete
  5. terliur... nak try la beli.. tp lagi best try mkn ko masak dlu la.. hahah

    ReplyDelete
  6. terbaikkkk oiiii...sedap sangat!

    ReplyDelete
  7. yatie.. nak..!! ada hantar ke pandan indah x????

    ReplyDelete
  8. Sis.akk nak tp sis blm bg no acc kot.nk bank in duit.hahaahha

    ReplyDelete
  9. baru tau caranya...itu hari aku main goreng jer tercekik bila termakan daging besar..huhuhu

    ReplyDelete
  10. hurmmmmm lapaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

    ReplyDelete
  11. Yang beras2 dia tu kene buang x?daging dia kene basuh ke x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beras tak perlu buang. itu yang UMPPHH! dan daging jugak tak perlu basuh. :)

      Delete

terima kasih singgah dan baca celoteh D'Yatie.
jikalau sudi, tinggalkan komen/pandangan/pengalaman kalian bersama.

semoga Allah merahmati kita semua.
aamiin.

"Ya Allah, peliharalah Nur Arissa Batriesya dan Nur Aflah Dayyina, dan sihatkanlah mereka. Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhanMu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah, tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu.

Ya Allah, jadikankah Nur Arissa Batriesya dan Nur Aflah Dayyina sihat dan sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah, panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya dan baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis, dengan berkat Nabi Muhammad SAW dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Amin.

Iklaneka

Popular Posts

Copyright © Kalam D'Yatie Designed by azhafizah.com