Pages

May 29, 2014

For The First Time In Forever

Bismillahirrahmanirrahim.

Assalammualaikum. Hai.

Tajuk kemain koo. Haha. Frozen punya pasal katanya. Kena pulak dengan situasi Yatie minggu lepas. KahKahKah. 

Yatie tak pandai masak macam orang lain. Kalau dalam Instagram memang banyak upload gambar makanan Yatie masak, walau rupa macam menggoda tapi jangan terpedaya. Apa kata orang, 'don't judge the book by its cover'. Gitteww.

Minggu lepas, pertama kali Yatie masak untuk orang nak datang rumah. Phew! Gila berpeluh mak noks dari pagi masak. Wakaka. Giler gelabah plus tak confident. Rasa macam terlebih masin la, kurang masin la dan macam-macam la. Nasib baik adik ada yang tolong sikit. Huuuu.

Masak apa? Ok. Meh nak tepek gambar.

Sambal Udang Petai

Sup Ayam

Terubok Masin Goreng

Kobis Campur

Ulam Raja, Kacang Botol, Kacang Panjang

Sambal Belacan Kelapa

Sambal Belacan Sarawak

Aksesori Laksa

Kuah Laksa

Laksa Sarawak
Simple je tapi sebab tak pernah masak untuk orang. Lepas tu tak berapa nak pandai. Gelabah oooi! Huuu. Laksa Sarawak tu option tapi bila mak mengandung yang nak, dah jadi wajib. Phew!~ Berpeluh-peluh mak noks. Haha.

XOXO, 
Mak Arissa. 

5 comments

lia said...

ni yg d kata x pandai masak? walllaaaaaweiiiii he3....

laksa serawak... ermmmmmmm lama da x makan...

amal said...

laksa sarawak tu nampak sedapppp

CikNaa said...

sambal belacan kelapa menarik perhatian ku..

Allene said...

kecur air liur.... slllruuupp...

tapi smbal belacan kelapa tu, tak pernah torai plak. ada ye...

Nurul Izayani said...

Boleh jadi sumber inspirasi ni..

Blog design by Rainy Day