Pages

Apr 16, 2014

Wordless Wednesday: Counting Days

Bismillahirrahmanirrahim. 

Assalamualaikum. Hai. 




Lebih kurang 2 minggu lagi dia nak balik sini. Sejujurnya, Yatie sangat rindu dia. Rindu nak peluk cium dia. Rindu nak gaduh dengan dia. Rindu nak dengar dia bebel. Rindu nak selfie dengan dia. Rindu nak main dengan dia. Rindu nak tidur dengan dia. Rindu nak nyanyi dengan dia. Rindu segala-galanya tentang dia. Serius! 

Ini kali pertama tak jumpa dia berbulan. Kiranya hampir 2 bulan lah tak jumpa ni. Dan lately rasa masa adui lambatnya masa berlalu. Huhu. Dulu paling lama pun 2 minggu atas sebab ada kerja hujung minggu. Tapi, tak ada lah nak mengeluh ke apa. Sebab ini yang terbaik untuk dia. 

Air Alhamdulillah setakat ini sentiasa ada. Syukur. Tapi, kami plan nak tambah lagi tong. Sebab ada anak kecik kan penggunaan air untuk dia bukan sekecik badannya. Kena buat persediaan jugak. Tapi semoga air tak akan di catu lagi. Kesian dekat anak-anak kecik.


Bantal Upin Ipin Lukis Tangan ni dari Nurul Syamimi yang gojes. Kalau dekat Insta tu cari la hashtag #scissorandbutton. Yatie jamin korang mesti semua tergoda dengan kekreatifan ibu Rafif ni. Yatie plan nak tambah lagi nanti cukup watak dalam Upin Ipin. Haha. Over tak Mak Arissa ni? Hihi.

Sebenarnya, plan juga nak kemas bilik dia sebaik mungkin. Mainan dia semua dah habis angkut dari rumah Ipoh. Dah tak tahu nak letak mana pulak. Huhu. Hujung minggu lepas jumpa dah yang berkenan kat IKEA. Tup2 nak ambil stok dah tak ada. Frust gila. Sampai lupa nak ambil tv cabinet murah untuk tv 3D. Huhu.

Tak tahu sempat tak nak siapkan bilik dia sebelum dia balik. Huhu. Hari tu nak beli cadar Minnie. Ayahnya cakap, 'kang tak nak tidur dengan kita pulak dia'. Haha. Tak nampak lagi tanda-tanda kami nak pisah tidur ngan dia. HewHewHew. Tunggu dah ada adik nanti la baru tidur sorang ye ca. Muahaha.

Ok. Dah. Ni bukan wordless namanya. Haha.

XOXO,
Mak Arissa.

5 comments

CikNaa said...

oooo..upin upin ni arissa punya yer.. nanti dah balik datang umah ciknaa tau..aritu tak sempat jumpa :)

humble.yat said...

bila baca entri ni, mmg rasa sgt kerinduan tu kan..syahdu betul rasanya..comel juga bantal upin ipin tu..:-)

Wawa said...

ala sedih pulak baca sebab bejauhan dgn anak...

Budak Kampung said...

plss kak..akk buat iman bergenang air mata plak

Umi Qi said...

Sebak baca.... :( mommy kuat ye...arissa selalu tggu mama :)

Blog design by Rainy Day