Pages

Apr 8, 2014

Kepala Meter Paip

Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum. Hai.

 

Tadi Ayah Arissa call bagitau ada berita buruk. Ingatkan dah start catu. Tapi katanya, kepala meter paip dah tak ada. Kena cabut. Masa tu dok fikir kot air kena potong je walaupun tiap-tiap bil dah bayar. Mungkin bulan - bulan sebelum kami masuk ke ada masalah. Tapi tetap tak mungkin juga sebab kalau ada masalah sekalipun mesti ada appear dekat bil. Kan?

Ayah Arissa call tuan rumah. Call pejabat urusan. Rupa-rupanya kes curi. Pffttt! Kepala meter paip tu pun nak curi. Semalam ada satu kes juga. Haish. Banyak-banyak kepala meter, kepala meter paip rumah kami juga yang dia berkenan. Haha. Tengah-tengah bulan ni juga dia nak ambil. Heh! Kot nak ambil, sekurang-kurangnya sehari lepas gaji ke. Huhu. Dah malam ni kami makan nasi kukus ayam dara je. Terbatal niat nak masak sambal sotong, sayur kacang dan ikan goreng. Hihi.

Tadi tanya Ayah Arissa, 'kalau orang mencuri barang kita dan kita maafkan, orang tu berdosa lagi tak'. Dan saya juga jawab sendiri, 'dengan kita dah lepas la kan, antara dia dengan Tuhan je lagi'. Huhu. Ayah Arissa cakap, 'kalau kita redha dan anggap ini ujian buat kita kiranya kita maafkan orang tu. tak perlu nak fikir sangat sebab lagi fikir lagi sakit hati. bila kita redha hati kita tenang dah tak payah fikir apa-apa lagi.'

So, sama-sama lah kita redha ye. Semoga apa yang dia ambil bagi manfaat pada dia. Dan semoga juga dia bertaubat. Aamiin.

XOXO,
Mak Arissa.

No comments

Blog design by Rainy Day