Pages

Nov 25, 2013

Penuh Adat Istiadat

Assalammualaikum. Hai. 

Kami masih di Lahad Datu. Pekan. Jauh dari lokasi kejadian Sulu tempoh hari. Hehe. Kalau bukan sebab kenduri, tak jejak kaki kot kat Lahad Datu. Ramai yang tegur, 'jauhnya kenduri sampai ke Lahad Datu'. Haha. Nak buat camner. Jodoh cousin husband di Lahad Datu. Hehe.

Sebenarnya,  first time menghadiri kenduri kahwin orang Sabah. Isteri cousin suami orang Bugis. Malam Ahad, majlis khatam Quran saya dah terkejut dengan pakaian adat. Mulanya saya ingatkan malam berinai. Huhu. Selain dari majlis khatam, malam diserikan dengan pertandingan domino. Ok. Itu jangan tanya saya bagaimana. Arissa pun cranky nak diajak belajar. Haha. Bila dia dah meragam tandanya letih sangat dan mengantuk. Perjalanan gini sebenarnya buat tak cukup rehat. Redha je anak nak mengada-ngada. =_='

Majlis Khatam Quran
Hari ni gerak ke Sandakan. Tak tahu lagi apa program dekat sana. Kami ikut dari belakang semata-mata. Haha. Perjalanannya dalam lebih 2 jam. Jalan yang agak sempit dan penuh dengan lori. Ngeri bila driver memotong lori. Saya tak berani nak tidur. Huuuu. Arissa nasib baik tidur. Kalau tidak jenuh jugak nak melayan ragam dia. Hahaha. Tapi, kalau bagi layan upin ipin. Steady je la. Eh tak jugak. Dalam flight yang 3 jam itu daku rasa 13 jam bila dia mula bosan tak tahu buat apa. Adoi. Camner nak pergi oversea ni nak? Haahhahaha.

XOXO, 
Mak Arissa. 

4 comments

Chekgu Azrine said...

Bestnya dpt tgok budaya tmpt org

mrs kayrul said...

tengok budaya lain dari lain mesti menarikkan

Fifi Nadhrah said...

seronoknye mama arissa.. fifi pernah pergi majlis dekat sabah.. kaum brunei.. pon seronok.. tengok budaye org kan..

LYAfrina said...

1st time tgk..
baju pgntin sgt unik

Blog design by Rainy Day