Pages

Nov 21, 2013

Frozen American Fried Rice

Assalammualaikum. Hai.

Ingat frozen popia or karipap je ke ada? Zaman sekarang ni nasi goreng pun ada. Eh bukan setakat nasi goreng. Nasi lemak, spaghetti bolognese dan carbonara pun ada tau. Kagum Mak Arissa ni ha tengok dalam frozen 7 Eleven dekat PGRM ni ha. Hahaha. Kebetulan hari tu puasa sunat 9, 10 Muharram makanya saya beli la frozen fried rice nih dengan tujuan nak sahur. Tapi dah dekat nak Subuh gajah baru bangun. Nak sahur amende. Hahaha. So, berjaya juga makan nasi ni hari Selasa lepas.


Caranya senang je. Tebuk je lubang halus dengan garpu (4 lubang) lepas tu biarkan dalam microwave dalam 5 minit gitu. Dah siap! Makan panas-panas baru sedap. Kalau sejuk, tak sedap. Huuuu.


Haaa. Inilah rupa American Fried Rice, ada ayam seketul. Rasanya not bad. Ala-ala makan nasi tomato. Hihi. Tak boleh makan selalu sebab saya rasa pengawet dia pasti super duper hebat. Yerlah. Nasi kot yang frozen. Bukannya tepung. Nasi yang dah siap masak pulak tu. Huuuu. Impress pun ye jugak. Haha. Lain kali nak cuba Spaghetti. Oh ye, harganya RM6 sahaja. Hehehe. Kalau ada telur dadar pun sodap tau. Haha.

Ok then. Hari ni bertugas dekat parlimen. Mungkin akan banyak ber blogwalking. HewHewHew.

XOXO,
Mak Arissa.

4 comments

Cik Puan Rara said...

nasi goreng pon frozen? vah hebat! hahahaha.aah betul.xleh mkn banyak sgt.kang pitam plak.

Mimy Hamid said...

tak sangka eh..now nasi goreng...seringkas mungkin sekarang..

Hana Soffelia said...

Hebatlah bisnes skarang.. mcm2 benda frozen ada.. tp hana setuju, mesti bahan pengawet banyak letak tu.

Edat_Uzair said...

wow..parlimen??

Blog design by Rainy Day