Pages

Oct 25, 2013

Makan Sedap di Miri

Assalammualaikum. Hai.

Hari tu makan sedap kat Kuching kan. So kali ni makan sedap kat Miri pulak. Tapi, satu je sebenarnya yang betul-betul sedap. HewHewHew. Eh! Ini bukan mengeji. Ini jujur dari jiwa yang suci murni. Haha. Umi, tak berkesempatan nak ke Selera Segar ke apatah namanya tu. Nampak aje dari kejauhan. Hihi.

Ok. Makanan yang paling sedap nak lagi nak lagi aka belalak ialah nasi lelapan. Dan nasi lelapan yang betul-betul sedap hanya dekat Restoran Muara. Umi tau ler kat mana tu. Heee. (jalan kaki uols dari hotel nak ke sana malam kelmarin. naik teksi lokasi walk distance dia caj dua belas ringgit. grrrr.)

nasi lelapan ikan tongkol

Inilah dia nasi lelapan. Tahu kenapa lelapan? Sebab ada lapan lauk tu ha. Sila kira. Hahaha. Saya pilih lelapan ikan tongkol. Ada beberapa pilihan, ikan bawal, ayam, empal, kembung, keli dan tenggiri. Ala.. ala-ala ayam penyet jugak. Rahsia kesedapan lelapan dia ni ialah sambal nya. Phewww! Sedap weh. Menangis makan. Makan hari-hari pun saya tak jemu. Ayam penyet kat Pandan Cahaya pun tiap-tiap petang daku makan. Hihi.

Makanan lain so so aje. Kitorang banyak makan nasi campur. Nasi campur sama juga macam dekat sana. Heee. Apa lagi yang saya makan?

mi kolok sapi

asam pedas ikan bawal claypot

satunotahati: nasib baik Umie takder kat Miri sekarang.
kalau tak daku suh umi masak.
hahahahaha.

XOXO,
Mak Arissa. 

5 comments

cikpingu said...

selera rasa segar sygku...hahaha...
ohh daku plk rindu nk makan lelapan tu... lelapan tu mcm nasi makan ngn ulam2...(syur2 tu la) lelapan tu lbih kurg bhse jawa la kirenye..

sara said...

x pernah lg jumpa lelapan tu

Nadt said...

Alahiii...bila la nak jejak sarawak ni.teringin ke sana..

Mimy Hamid said...

laksa sarawak xde pun

SweetLikeWhat said...

sedapnyeeeee terliur tgk

Blog design by Rainy Day