Pages

Sep 2, 2013

Minyak Ron95 Naik Lagi

Assalammualaikum. Hai. 

RON95 naik lagi. 
SAH! SAHIH! 
Naik 20 sen.

PM kata,
"tingkatkan ekonomi negara".
Kawan kata,
"rakyat bukan ekonomi tapi dah no money".
Hehehe. 

Minyak.
Semua lapisan merasa.
Makan gaji ke tak ke.
Semua rasa.
Ada kereta ke tak ke.
Semua kena.

Hari ni minyak naik.
Esok lusa barang lain naik.
Katanya kos pengangkutan.

Dalam FB terutamanya.
Status minyak merata-rata.
Ada yang kata tak bersyukur tak redha.
Tapi cuba buat kira-kira.
10 liter - 1 hari.
Nilai tambah - RM2.
30 hari - RM60.
2 diapers - RM60.

Nampak?
Yang bising-bising bukan tak syukur.
Tapi pening fikir nak urus duit.

Yang mampu.
Jangan sedap berkata-kata.
Kau tak di tempat dia.
Jangan bongkak.
Jangan angkuh.

Lepas umum minyak naik.
Diumumkan pulak BR1M tahun ini naik.
Seolah-olah macam BR1M boleh cover minyak setahun.
Ermmm.

satunotahati: selamat mengira semula bajet bulanan.

XOXO,
Mak Arissa. 

3 comments

Chot said...

rajinnya buat kira2..ngeh2

Nurul Aziz said...

minyak naik kita jalan kaki lah :P hahaha.. puiiii!

pastu barang-barang dapur pun mesti naik, so takyah masak, takyah makan. kuikui..

Nursaila Norman said...

tu la dyg..yg bercakap sesedap rasa tu rata2 anak org senang,keja semata utk diri sendiri..xyah pening2 nk tolak sana sini..sakit hati bc status2 diorg konon yg xsuka minyak naik harga ni sila naik public transport..xkena xpe la..esok lusa kena..bru tau agaknya..

ckp psl BR1M, saila xpernah merasa sejak bujang..skrg subsidi minyak dh kurang 20sen..BR1M saila still xmerasa..nasib lah kann..

bersabar lah wahai hati dan poket :(

Blog design by Rainy Day