Pages

Jul 12, 2013

Dah Masuk 3 Ramadhan

Assalammualaikum. Hai. 

Dah masuk hari ketiga. Phew! Dugaan puasa kena jalan-jalan survey kilang dalam Perak. Huuuu. Dugaan paling besar nak tahan sabar melayan karenah orang-orang kilang yang kita nak minta tolong isi borang survey. Kena istighfar banyak-banyak. Kalau tidak, ada yangg nak kena laser dek Mak Arissa ni ha. Huhu.

Hari pertama; seperti biasa kami berbuka di rumah mentua. I follow aje, kalau kata rumah mak saya dekat dah tentu saya ajak berbuka sama-sama mak pak saya jugak kan. HewHewHew. Alhamdulillah. Seperti tahun-tahun yang lepas, saya berjaya juga dapat makanan kegemaran di kedai kegemaran. Ngeee. Ikan Talapia Merah Bakar. Air kegemaran pun dapat jugak, dekat kedai Al Hafiz. Kedua-duanya di Bazaar Stadium Ipoh. Nasib baik ayah Arissa nak layan anak tekak mak Arissa ni ha. Ngeeee. Tetiba cerita berbuka kan? Hahaha. Sahur saya goreng ikan kembung n sayur campur aje. 

Hari kedua: Terlajak tidur. Haha. Pukul 5 baru bangun, masak nasi atas stove. Panaskan lauk. Seperti biasa jugak, memang kami akan tapau lauk tunjuk khas untuk sahur. So, lauknya Ayam Kicap & Ikan Perkasam. HewHewHew. Mak Arissa lah orang nyer yang nak sangat perkasam ittew. Lama weh tak makan. Huuu. Berbuka semalam, lauk tunjuk jugak. Encik suami tiba-tiba request sambal udang petai. Huu. Tapi rezeki encik suami tak ada. Udang nan hado di Tesco. Singgah aje cari lauk tunjuk di Bazaar Medan Selera Tasek. Ikan Talapia Bakar lagi, Kari Daging, Sambal Ikan Bilis (balik rumah modified tambah petai), dan Nasi Tomato untuk Arissa.

Hari ketiga: Sahur tadi, ayam masak kicap dengan sambal petai. Hoho. Beberapa minit nak Subuh, Arissa tiba-tiba bangun. Mula dengar dia merengek sikit. Tengok-tengok, dia buka pintu bilik tengok kami terus menyengih kemain.

Ayah: Ca meh sini Ca. (Prepare hp)
Arissa: (peluk mak.)
Ayah: Amboi. Bangun2 terus menyengih cergas. Meh ayah amik gambar. Mak suka upload gambar. (Gelak2)
Mak: Hampeh. Haha. 





Taaaraaaa!!!!
Mak upload lah kat Insta.
Harus lah kaaaannnnnn!!


satunotahati: hewhewhew. cost damage di Lumut sebentar tadi; hundreds! huhu.

XOXO,
Mak Arissa. 

4 comments

Mimy Hamid said...

mak arissa cuti yer sambut puasa kat perak...yeayyy...muka anak dara pepagi eh

Dhya Surya said...

sambal petai...=)
terliur....

UMIE SUE said...

selamat berpuasa!!!

Kesuma Angsana said...

hehehe comeynyer dier !

Blog design by Rainy Day