Pages

Jul 9, 2013

Cheesekut! ;)

Assalammualaikum. Hai. 

Sejak-sejak gathering Mommies Gojez tempoh hari, fenomena Cheesekut Nadt melanda. Hahaha. Sebaik je Nadt share resepi 'berhantu' nya, seorang demi seorang upload gambar cheesekut. Heh! Kalau dekat, memang daku terjah aje rumah yang sedang ber cheesekut. Haha. Tapi sebab jauh makanya gigih juga nak buat sendiri. Wahaha. Pukul 12 malam baru siap uols. HewHewHew. 

Bahan-Bahan:

Hokey! Tak jumpa Cracker Deluxe. Huuuu.
Luxury Hwa Tai Original.
 

Fresh Milk 2 3 sudu.
Ikut tahap kecairan yang dikehendaki.

250g Cream Cheese Tatura.
Kurang masam dari Philadelphia.

Susu pekat manis 1/2 tin.

Bekas lapik kertas minyak.
(Hahaha. Perlu ke?)


Cara-Cara:

Pukul cream cheese sampai kembang.

Dah kembang, masuk susu. Pukul lagi.

Masuk susu segar.

Celup biskut sekejap dalam susu segar.

Then susun dalam bekas elok-elok. Hihi.

Setiap lapisan, sapukan adunan cheese lebih kurang macam ni sampai habis.

Masukkan dalam peti sejuk. Biar sampai kita dah boleh potong. Dan.. Lapisan cheese atas sekali, bagi tebal sikit kot. Nak yummeh yummeh katanya. Hahahaha.

Cheeskut Nadt versi Mak Arissa with Milo Topping.

Sedap!! Sebelum ni saya pernah buat jugak Cheese Crackers nih tapi guna biskut marie & Philadelphia. Cheese Tatura lagi kena kat tekak kot. Tak masam. HewHewHewHew. Dasar tekak Melayu dok tepi laut. Hahaha. Arissa pun kemain syok makan. Tapi, mana boleh makan banyak-banyak kan? Hihi.

satunotahati: salam Ramadhan buat semua. :)

XOXO, 
Mak Arissa.

8 comments

CikNaa said...

biskut tu same ciknaa.. tak jumpe deluxe cracker hehe.

With Julia said...

Sgt menarik....sedappp yerrrrrrrrrr :)

S.n.Fariza said...

Yummy.. dh beli brg tp x smpat buat. anak dmam plak..

Fifi Nadhrah said...

fifi buat due versi.. versi ufairah letak kismis.. hihi.. mak pak taknak kismis..

EdatUzair said...

sedap nya versi milo....ada lagi x? kuikuikui..

Kesuma Angsana said...

wah sedap & terbaik ni ...neway selamat menjalani ibadah puasa dan mudah2an amalan kita diterima Allah swt hendaknyer !

BUNDA a.k.a KN said...

salam ramadhan dari bunda,

nampak sedap dan sihat....

Lin Azlina said...

xjumpa jgk deluxe cracker..last2 amik jer cream cracker

Blog design by Rainy Day