Pages

Mar 9, 2013

Dapur : Begedil Baby ;D

Assalammualaikum. Hai.

Sabtu lepas, saya buat begedil untuk Arissa. Tengok dari Mama Fayel dan resepi dari Mommy Mikhael - Begedil Harimau kata nya. Hehe. Bahan-bahan very the simple. Kentang, carrot cincang, daging/ayam (saya guna daging), bawang holland (saya guna bawang besar) & daun bawang (saya guna sawi). Haha. Punca guna bawang besar dan sayur sawi sebab encik suami tak dapat cari. Tapi, itu bukan penghalang. Kan? 

bahan-bahan nya


oh hai! ini chef leader kami. hahaha.

rebus kentang & daging

dah empuk. kita tos kering-kering. ngeee.

lenyek dan campurkan semua ramuan. ^_^

sambil tunggu minyak panas, sediakan telur.

bulat kan adunan. celup dalam telur dan goreng!

taaarrraaa...mak Arissa pun suka.. hahaha...

lunch konon-konon deco lah nasi anak. hahahahaha. bento buatan tangan. :p

 Alhamdulillah. 4 ketul begedil anak dara ni makan tengahari. Nasi? Hihi. Terabur je lebih. LOL!

saya freeze untuk goreng petang pulak

dan anak dara ni tetap nak jadi chef leader kat dapur. @_@
satunotahati: seronok sangat dapat masak untuk Arissa dan encik suami di hujung minggu.
Alhamdulillah kerana masih diberi kesempatan.

XOXO,
Mak Arissa.

1 comment

Pinkbubblegumprincess said...

hahaha seronok eh...wah pande masak king mrs lee tok.. :p

Blog design by Rainy Day