Pages

Apr 11, 2012

Jangan Cium Anak

Assalammualaikum. Hai.

Nenek pukul paha saya sambil berkata, "eh, jangan cium". Pukulan dan kata-kata itu turut diselangi pandangan mata tajam. Saya? Blur. Apa hal pulak tak boleh nak cium anak sendiri kan? Hoho. Sebenarnya Arissa tengah membrooot. So, saya sangat geram bila tengok muka Arissa yang tengah membroot. Exclusive kot. Dah besar sikit nanti bukan boleh tengok muka macam tu dah. Haha. By the way, she looks very cute masa itu. Lebih comel daripada biasa. Hahaha.

 
tak cium
tengok je

Dulu-dulu, pernah juga dengar tentang larangan ini, JANGAN CIUM ANAK MASA ANAK BERAK. Tapi, siapa nak kisah kalau tak kahwin dan tak beranak lagi. Ye tak? Kalau dengar pun rasanya macam angin lalu je. Masuk telinga kanan keluar telinga kiri. Hehe. Makanya hari itu saya bertanya akan kesan dan akibat jika saya cium jugak Arissa masa membroot. Tak boleh taham tengok muka walaupun dia tengah membrooot. Huhu. Tak boleh tahan. Tak boleh.

Nenek: Orang tua-tua kata, kalau cium nanti anak dah besar muka masam. Orang tua kata.

Nenek dah tua. Bila nenek kata orang tua-tua kata, huish! Dari generasi ke berapa agaknya pantang nih. Haha. Part pantang nih mak saya tak kisah. Part pantang saya yang mak kisah sangat-sangat. Bila nenek kata macam tu, saya tak percaya. Tapi malas nak panjangkan cerita saya tak cium Arissa yang tengah membroot depan nenek. Haha. Macam habit dan hobi bila Arissa membrooot, time tu jugak rasa macam nak peluk cium sayang Arissa ketat-ketat.

special edition

satunotahati: dengar tapi jangan percaya. semua itu kuasa Allah. =)

2 comments

Mimy Hamid said...

Karut marut la..dlm islam cium anak besar pahala nya.. Anak ibarat syura.. Meh cium anak kita tiap masa

D Yatie said...

@Mimy Hamid itu lah pasalnya..hehehe..tp kena hormat hati orang tua.. :D

Blog design by Rainy Day