Pages

Sep 23, 2011

Hidup : Ujian Memandu

Hai.

Orang lain cukup umur dah ada lesen, sekarang dah boleh drift. Saya umur 25 tahun, baru lulus ujian memandu. Oh! Saya rasa masih muda belia lagi. Ngee. Errr, sekarang saya sangat uncomfortable dengan badan saya sendiri. Backpain dengan tiba-tiba. Oh, apakah?! Perlu juga habiskan sisa-sisa 2 jam berada dalam kotak konkrit segiempat ini. Serius! Rasa nak menangis pula. (T_T)

Ok lah, tak mahu cerita panjang hal sakit-sakit. Nanti bertambah-tambah pula. Dari tadi buat-buat sibuk tapi sakitnya tetap terasa. Segala sendi pun alahai, sengal-sengal. Enough! Semalam, saya menamatkan kursus memandu dengan ujian bersama encik / puan JPJ (macamlah orang tak tau, kan?). Sementara menunggu, saya memang nervous yang teramat. Al-maklumlah, banyak dengar cerita yang kurang menyenangkan. Mahu tak takut? Puas buat-buat cool tapi tetap dag dig dug! Sudahlah jantung berdegup kencang, si kecil kat dalam juga bergerak dengan aktif seiring dengan degupan jantung mother dia. Macam sengaja nak tambah segala denyut degup pada badan mother dia. Dalam perut dah naughty. ;)

Ujian pertama - bukit, parking dan tiga penjuru. Surprisingly, pakcik yang jaga kami tiba-tiba tanya "yong! pakcik nampak kamu macam mengandung. kamu ngandung yong?" Haha. Ok, a bit funny with his slang and word - YONG! Saya gelak-gelak jawab, "ye". Kemudian, "kamu bawa elok-elok yong." Saya gelak lagi sambil cakap, "ye". Dan Alhamdulillah, berjaya dengan lancarnya. Bila nak buat parking dan tiga penjuru, pakcik juga cakap "elok-elok buat parking yong!" Ahaks! Serius, macam comel saja pakcik tersebut asyik pesan-pesan. Tapi agaknya saya lulus semua tu berkat doa semua yang mengetahui serta pakcik baik hati itu juga. Alhamdulillah. Tak payah cerita lah pasal drive atas jalan bersama dengan encik JPJ yang very the serious dan muka masem! Dah lulus pun, Alhamdulillah.

By the way, lulus bersama encik JPJ bukan bermakna saya boleh terus memandu si putih encik suami. Saya perlu mendapatkan kepercayaan, keyakinan dan kelulusan dari encik suami untuk bawa si putih pergi kerja. Kalau ujian memandu berbayar boleh lulus cuma mengambil masa kurang dari 24 jam, encik suami....tak tahu ambil masa berapa hari atau minggu atau bulan. Huhu. Bila kawan office tanya, saya cuma jawab "tunggu dapat license dari encik suami pulak". Bukan senang hoi! Selagi tak mendapat kepercayaan dan tidak memenuhi confidence level beliau, selagi itu tidak dibenarkan drive sendirian. =__='

Okay! Entri ini ditulis semalam. Hari ini encik suami cuti, encik suami baru hantarkan nasi ayam mee rebus ramli. Tak sabar ok nak tunggu rehat pukul 1. Bye! 

No comments

Blog design by Rainy Day