Pages

Aug 4, 2011

Dapur : Tunjuk Lagi

Assalammualaikum. Hai.

Hari ini dah empat hari kita berpuasa. Alhamdulillah, setakat ini masih berpuasa lagi. Masih mampu. Masih larat. Biarpun orang pejabat cakap saya nampak letih dan lemah. Especially pagi-pagi sementara nak tunggu pukul 8.30 saya akan berteleku diatas meja. Ngantuk kot. Bangun pukul 4.30 pagi tuh. Tak tidur lagi dah lepas tu. Mahunya tak ngantuk pagi-pagi. Lagi puasa nih memang bertambah-tambah pula angin tidur. Huhu.

Eh, semalam korang berbuka dengan apa? Saya sekarang macam rajin kan tulis entri hari-hari dan siap letak gambar makanan lagi. Bagai menggoda di bulan puasa. Haha. Tapi tak berniat untuk itu. Sementara masih rajin, saya hidangkanlah entri berserta dengan gambar sekali. Kalau malas nanti sebulan dua bulan belum tentu ada satu entri. Huhu. Gambar-gambar makanan itu semua lauk tunjuk saja. :)

Gambar ditangkap oleh saya sendiri. Sebab itu tak begitu cantik. Tak begitu menggiurkan. Haha. Itulah juadah kami semalam setelah menunjuk-nunjuk di Bazaar Ramadhan Chemor. ;)

Pajeri Terung
 
Ayam & Hati Ayam Percik
Siput Sedut Masak Lemak
 
Kacang Panjang & Timun
 
 Popia Goreng
 Limas
Jus Tembikai

Erm...ruginya rasa tak boleh nak bertarawih macam orang lain. Tapi tak boleh juga nak paksa diri. Karang, pengsan semua orang berhenti dari solat sebab kalut dengan seorang wanita hamil 3 bulan pengsan. Masuk metro esoknya WANITA HAMIL PENGSAN SEMASA SOLAT SUNAT TARAWIH. Tak pasal-pasal saya glamor macam artis. Kalah kes putus tunang penjaga gol Malaysia kesayangan korang. Ahaks!

Lately, drama Melayu memang mengganggu-gugat jiwa dan perasaan. Zulliana kata dah macam mak-mak layan drama melayu. Haha. Tapi Ramadhan Terakhir, Kasih Alia, Tahajud Cinta dan Stanza Cinta merupakan drama yang saya tak mahu ketinggalan. Sedangkan Laila Manja pun saya layan ketika bosan di office. Saya kan ada kebolehan untuk mendengar drama sambil buat kerja. Muahaha. So, tak jadi masalah buka drama di Tonton dan pasang earphone kat telinga. Hihi.

Oklah korang. Enough for today. Jangan terliur tau! Saya nak buat akaun. Sekarang saya tengah buat akaun yang kedua. Alhamdulillah semuanya lancar. Semoga 'guru' saya tidak seperti "ketam mengajar anaknya berjalan lurus". Huhu. Enjoy bila bekerja sambil belajar. Senyum! :)

No comments

Blog design by Rainy Day