Pages

Mar 23, 2011

Tolong Doakan Aku

Assalammualaikum. Hai.
(Siaran langsung dari LCCT)

Sampai disini seawal 4.30 pagi dalam keadaan yang agak letih dan sudah tentu mamai. Tengok ramai yang berpeleseran tidur membuatkan saya teringat akan kisah tahun lepas. Bila outstation ke Sarawak & Sabah, saya akan tidur di LCCT dengan niat tak nak ketinggalan / terlambat. Mahu kena maki hamun, cubalah buat. Huhu. Encik tunang yang tidur, itupun dipaksa bangun siap bagi auta yang konon fakta, "kat airport bila pukul 6 orang dah tak ada yang tidur. tengok, mana ada dah orang tido." Haha. Nasib baik tak ada orang yang tidur, kalau tidak.....

Ok, saya balik memang untuk majlis kami. Sebut pasal majlis, saya sebenarnya sangat gementar. Macam-macam rasa ada bila teringat pasal majlis hari Jumaat dan Sabtu ni. Rasa nak duduk dalam toilet sebab nak rasa macam nak buang segala air besar dan kecil. Itu belum lagi tiba-tiba rasa sakit perut macam orang gastrik. Oh tidak! Macam saya pula yang nak baca akad tu nanti. Ehem2! Encik tunang pun cakap dia rasa nervous gila. Dia cakap, "rasa cam nak tunda je. hari tu rasa cam lama sangat. bila dah dekat ni. haish! nervous pulak. rasa cam nak lambat lagi." Hoho.

Bila ada jiran call (mak kawan) cakap mereka ada dirumah sedang kupas bawang, saya rasa macam 'eh, apakah? rasa cam err~~~kenduri aku ni.' Ya, saya rasa macam sedikit tidak percaya bahawa masa saya sudah tiba. Saudara-mara yang lain dulu buat kecil-kecilan. Dulu saya tengok cousin saya yang lagi muda dari saya kahwin. Sekarang, giliran saya. Dia dah ada anak dua, saya baru nak kahwin. Haruslah saya marathon kejar beliau. Oh, doakan saya semoga dimurahkan rezeki, dan mewarisi nenek wan saya yang ada anak kembar. Amin...

Disaat-saat meniti hari-hari sebagai bujangan, kami kerap mengimbau kenangan 3 tahun yang lepas. Kadang-kadang tidak diungkap dengan kata-kata, kami lebih banyak ketawa. Hehe. Dalam tempoh 3 tahun kami berkawan + berkasih (tapi bapa cakap bercinta) + bertunang dan kini, 1 hari lagi kami akan berkahwin. Syukur Alhamdulillah, Allah telah mempermudahkan segala urusan kami. Allah telah mempercepatkan jodoh diantara kami. Terima kasih Ya Allah.

Buat encik tunang yang saya tak tahu sebenarnya dia baca atau tidak blog saya sebab beliau merupakan stalker terhebat saya. Haha. Terima kasih atas segalanya. Pengorbanan anda saya tidak pasti entah bila saya akan mampu membalasnya. Terima kasih kerana 3 tahun dulu anda muncul dalam hidup saya tanpa identiti tersembunyi. Kamu yang saya kenal kini adalah kamu yang saya kenal 3 tahun dulu. Terima kasih. Terima kasih kerana sentiasa menyediakan yang terbaik untuk saya. Terima kasih untuk sebelum ini, hari ini dan untuk akan datang. Saya sayang anda dengan sangat banyak. 

Tak pasti akan sempat buat entri lagi tak beberapa hari ni. Cuma kawan, doakan saya, doakan kami. Doakan perjalanan kami lancar, urusan kami dipermudahkan oleh Nya dan ikatan yang bakal kami bina berkekalan hingga ke akhir hayat kami. Dan anda juga, semoga anda semua bahagia disamping insan-insan yang dicintai. Bye. 

p/s: Zue, thanks for everything. Terima kasih atas segala khidmat nasihat, bebelan, motivasi serta doa yang telah kamu berikan kepada saya selama ini. Terima kasih. IMY and ILY kawan. 

p/s: Huda, terima kasih. Saya sayang kamu dan rindu kamu juga. Kita merancang Allah yang menentukan segalanya. Saya tak marah, dan saya kena faham. InsyaAllah, masa kamu nanti kami akan pergi. Sediakan satu bilik untuk saya dan Lee.  

1 comment

hana said...

semoga bahagia hingga akhir hayat...
x tau nk komen pe sebab saye masih budak..
heheh

Blog design by Rainy Day