Pages

Feb 28, 2011

Rumah Berteduh

Assalammualaikum. Hai. Hari ini saya agak bersemangat sedikit untuk masuk office sebab saya diberi satu tugas baru dan ini bermakna saya belajar satu benda baru. Saya diberi peluang untuk buat Audit Jumaat lepas. Rasa teruja gila sebab saya tak akan rasa bosan gila kerja menaip sahaja. Mengantuk. Dan pagi tadi, saya masuk lewat 2 jam yang harus diganti semula sebab saya ada Ujian Bertulis di Majlis Perbandaran Batu Gajah, Perak bagi jawatan Penolong Pegawai Tadbir (N27). Satu kekosongan yang direbut oleh hampir 100 orang pencari kerja. Harapan? Susah mahu cerita.

Allah Maha Mendengar. Dia mendengar doa-doa hambaNya. Cuma, kita hamba-hambaNya yang seringkali leka dan alpa. Dan Allah telah memperkenankan doa kami untuk segera mendapatkan rumah untuk berteduh setelah kami berumahtangga. Syukur Alhamdulillah. Kami cuma menunggu April tiba untuk hidup berdua dirumah sendiri. Kisahnya semalam, kami tengok iklan dan terus menelefon tuan rumah. Kemudian, kami segera ke kawasan perumahan tersebut untuk melihat sendiri lokasi sebenar supaya boleh membuat perancangan masa depan. Ecewah! Sebenarnya nak memastikan kawasan perumahan tersebut mudah atau tidak bagi saya untuk mendapatkan kenderaan awam. Sangat kasihan. Hehe.

Entah macam mana kami berdua sama-sama berkenan. Telefon tuan rumah dan tuan rumah cakap, "Cik Dayang, ni saya nak bagitau jugaklah. Kejap tadi ada seorang telefon. Ni bukan teknik marketing ke apa ah. Orang tu cakap nak bank in dalam minggu ni." Encik tunang pun agaknya memang dah berkenan, maka kami pun terus membayar apa yang patut. Sah. Minggu kedua bulan April kami akan pindah masuk. Syukur Alhamdulillah. Sebenarnya, takut juga pisang berbuah dua kali. Tak siapa yang suka bila harapan kita hancur berkecai. Kan? Dan saya juga semakin teruja untuk menunggu April. Teruja mahu hidup berdua, selain mahu bebas bersama suami tercinta saya juga terpengaruh dengan Puan Zulliana. Hihi.

Angan-angan buah berangan. Setiap fasa kehidupan, angan-angan akan teranyam. Oh, tahniah buat kawan saya Puan Edat yang telah dikurniakan zuriat berusia 2 bulan dalam kandungan. Tahniah. Semoga semuanya baik-baik saja ya. Masin mulut saya, kamu ke Sarawak bertiga. Berkat saya suka makan ikan masin. Lalala.

2 comments

zuezul said...

dyg,congrates ok..and good luck for your exam..wah..terpengaruh eh..ke ade rase cam nak rase ape yg ai rase..for sure u excited now on kan...good good..ok...luv u..

D Yatie said...

thanks dear...luck? err...just if i'm so lucky...huhu...

hak3...idak la smpai nk rasa apa yg u rasa...wakakaka...kamu nih...but i pcya sumer org yg nk kawen mmg punya impian mcm tu...cuma story u je yg buat i lagi nak cpt ms berlalu..grrr...hhahaha...

luv u 2 dearie~~!

Blog design by Rainy Day